Začini koji daju šmek…

Kao što pravi začin odnosno kombinacija začina mogu da obogate jelo, tako i kod priprema imam još par različitih treninga koji zaokružuju celu priču. Iako sam naveo #avalasubotom i dužine kao dva glavna treninga za pripreme, preostali nisu ništa manje omiljeni ili bitni, a neki su čak i fizički zahtevniji.
Eto na primer…
#stepeniceutorkom
Stepenice utorkom su nastale kao evolucija priče sa Avale. Prvobitno smo tamo trčali do vrha pa onda trčali gore-dole na stepenicama kod spomenika, ali kako bi Avala bila više fokusirana na trail i uzbrdice, trčanje sepenicama je pomereno na utorak.
I to na kakvu lokaciju….
Stepenice se nalaze u Zemunu, na Kalvariji, i čuvene su po tome jer su na njima ispisana imena znamenitih ličnosti zahvalujući trudu zemunskog entuzijaste Nenada Hegediša.
Kao i Avala stepenice su vrlo brzo privukle veliki broj ljudi koji dolaze na treninge.

15873203_10206432818858069_3734894455513517448_n.jpg
128 stepenika i bezbroj ponavljanja…ili nam barem tako izgleda 🙂

Sa obzirom da je u pitanju veliki broj stepenika, i da ih ponavljamo barem 18 puta te da između serija često imamo i vežbe snage, ovo je verovatno jedan od fizički najzahtevnijih treninga koje imam. A sa obzirom da je Marina nedavno ubacila i mini takmičarski aspekt u celu priču  (priznajem, iako se na trkama takmičim samo sa sobom, na treninzima sam totalna paljevina za malo prijateljskog nadmetanja), to je siguran recept da se maksimalno iscrpim.
Sa druge strane, pristupačnost lokacije omogućava da dosta ljudi dođe na trening (meni to doduše ponekad ume da zasmeta kad se zakucam iza nekog na stepenicama i ne mogu da prođem i izgubim ritam), te je atmosfera uvek pozitivna, a često se desi da ostanemo posle treninga i okrepljujemo se uz domaće radinosti 🙂

IMG_20170103_205234.jpg
Pole treninga na hladnom, ništa lepše od kuvanog vina da zgreje umornu dušu 🙂

Spining
Spining je jedini trening koji imam u zatvorenom prostoru. Inače nisam ljubitelj teretane, ali se spinning pokazao savršeno kompatibilnim sa trčanjem i jako ga lepo nadograđuje.
Ujedno mi menja i intervalne/kardio treninge, funkcioniše i kao dodatni brdski trening, a omogućava da se stopala malo odmore od betona.

2
Ko preživi trening, ima pravo i da slavi 🙂

Za one koji se prvi put sreću sa spiningom, to e vođeni program koji se radi na trenažnom biciklu sa mehanizmom koji povećava opterećenje i tokom vožnje, opterećenje se povećava ili smanjuje, a takođe se menja i položaj tela u kojem se vozi.
Na spining idem jednom do dva puta nedeljno posle posla, a sa obzirom da pre početka treninga imam sat vremena upražnjenog vremena, njega koristim da odradim bilo vežbe snage, bilo sat vremena spininga u sopstvenoj režiji ili da se dobro isteglim.

1
Na spin nosim dva peškira, ali ni oni nisu dovoljni koliko se oznojim…

Belhospice treninzi to jest #damilicaprotrci
Treninzi priprema za Beogradski maraton koje organizuje BELhospice počinju 15. januara na Adi, biće održavani svake nedelje i svako ko želi da se pripremi za polumaraton ili maraton, može da dođe i pridruži se, treninzi su besplatni, a imaćete društvo i podršku da postignete svoje trkačke ciljeve. Naravno i ja ću biti tamo, doduše u malo drugačijem svojstvu.
Sa obzirom da BELhospice već nekoliko godina sarađuje sa trkačkom zajednicom, vremenom su njegovi članovi protrčali. Bilo trka zadovoljstva, bilo  polumaraton ili neka druga distanca, ali našli su se na stazi rame uz rame sa nama. I tako je došlo vreme da još jednog člana ekipe BELhospica izvučemo na stazu 🙂
U martu se održava Spring rolls, trka humanitarnog karaktera koja takođe ima cilj prikupljanja sredstava za pomoć rada BELhospice centra. U okviru te trke trčim štafetu, a drugi deo tima je Milica. Milicu poznajem par godina, dosta sarađujemo oko fundraising projekat i ideja, sa njom uvek možete da se dobro ispričate, pravi fantastičan kolač od rogača (i ne samo taj kolač), kad idete u Escape room da bi ste bili sigurni da ćete izaći iz sobe, želite da imate Milicu u ekipi – ali joj je fizička kondicija bila daleko od zavidne.
Tako da vikendima postajem trener, spajamo lepo i korisno, trčkaramo i radimo vežbe zajedno, Milica fino napreduje, a ja dodatno rastresem noge par kilometara.
Naravno, na blogu će se naći i članak o trci Spring rolls pa ćete saznati kako smo prošli kao štafeta. Ja lično, očekujem totalnu dominaciju našeg dueta i najedanje prašine ostalih takmičara 🙂

Tačka razno
Ponekad se desi da zbog obaveza ili drugih faktora treninzi ne mogu da se uklope sa planiranim. To ne znači da ću ih preskočiti već prilagoditi. Možda ću nekad biti umoran i neraspoložen, pa ću otići da trčim neku srednju kilometražu po Borčanskom nasipu koji je lepa opcija za trail stazu i često možete naleteti na lisice, zečeve, sokolove i čaplje. Priroda i susret sa životinjama koje ne vidite svakog dana uvek obraduju. Ili ako osetim da sam se malo usporio i ulenjio, možda ću uraditi fartlek da se razdrmam. Ako ne stignem na Avalu, na Košutnjaku postoje solidne uzbrdice pogotovo ako krenete od štala kod hipodroma – tu možete baš da namučite sebe usponom. Po povratku onda sledi druženje sa konjima – milina jedna za emotivni mir.
U svakom slučaju svaka promena i novina u treniranju svakako će biti ispraćena na blogu.

I sa ovim se završavaju članci o „tehničkim“ aspektima priprema. To naravno, ne znači da je kraj pisanja o trčanju, samo će ono biti predstavljano na drugačije načine, a ja vas pozivam da ostavljate komentare o stvarima koje ste do sad pročitali na blogu kao i o tome šta bi voleli ubuduće da čitate…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s